Je realitný maklér základom úspechu realitnej kancelérie?
Je profesionálny realitný maklér základom úspechu realitnej kancelárie?
Toto je zásadná otázka, ktorú si položia nie len naši klienti, ale aj začínajúci makléri.
Kto stojí za úspechom kvalitnej realitnej spoločnosti, ktorá obchoduje s nehnuteľnosťami? Má mať na starosti celý priebeh obchodu iba realitný maklér?
Som názoru, že pokiaľ má byť realitná kancelária úspešná, musí mať koncept a prepracovaný systém. Základným kameňom je vzdelávanie realitného makléra a jednotlivých členov tímu
V tomto článku by som Vám rád umožnil nazrieť do fungovania našej realitnej kancelárie a vysvetlil Vám podstatu jej členov.
Množstvo ľudí si myslí, že predať nehnuteľnosť je jednoduché a nechápu, „za čo berú makléri svoje provízie“. Rád by som poukázal na to, že za úspechom našej firmy, resp. každého realitného obchodu stojí veľký počet ľudí, ale poďme pekne po poriadku.
Pravda je, že na Slovensku prevláda počet realitných kancelárií, kde maklér funguje v „one man show“ móde. A teda rieši všetko sám. Od nafotenia nehnuteľnosti až po marketing a samotný predaj.
Samozrejme, že pri predaji bytu alebo rodinného domu má prvý kontakt s klientom realitný maklér. Avšak následne by sa do obchodu mal zapojiť celý tím ľudí. A práve tento aspekt je pre úspešný predaj kľúčový a prináša nám skvelé výsledky. V praxi totiž nie je možné, aby maklér zastrešil všetky procesy od prípravy nehnuteľnosti, predajného marketingu až po komunikáciu s klientami a následné uzavretie obchodu. Pokiaľ má maklér pri predaji nehnuteľnosti odovzdať svojim klientom maximum, potrebuje podporu ďalších profesionálov z tímu.
My dáme najskôr nehnuteľnosti zmysel a štýl prostredníctvom našich šikovných dievčat so zameraním na službu homestageing. O každú ponuku sa postarajú tak, aby „vystúpila z davu“ a bola jedinečnou.
Následne náš profesionálny fotograf pripraví pútavé fotografie, ktoré vystihnú charakter a vzbudia záujem.
Pre urýchlenie predaja a dokonalé pochopenie nehnuteľnosti náš ďalší kolega spracuje 3D virtuálnu prehliadku, vďaka ktorej môže maklér potenciálnym kupujúcim ukázať nehnuteľnosť prostredníctvom online priestoru bez nutnosti osobnej obhliadky.
Predaj vieme podporiť videom, vďaka čomu zaujmeme aj tých klientov, ktorí nemajú čas sledovať realitné portály.
Sú situácie, napríklad pri bytoch v pôvodnom stave, kde pripraviť efektívny homestageing nie je možné. Čo urobiť v takejto situácii? Vtedy je potrebné spracovať vizualizáciu – návrh interiéru. Následne nastupuje na scénu naša architektka, ktorá má vždy dostatok inovatívnych nápadov, vďaka ktorým kupujúci lepšie pochopia možnosti, ktoré im daná nehnuteľnosť ponúka.
Po dôkladnej príprave na predaj je potrebné dostať ponuku „medzi ľudí“. Marketingový poradca zvolí vždy tú správnu formu reklamy. Nehnuteľnosť dostaneme na popredné pozície v realitných portáloch a zároveň ju zviditeľníme na sociálnych sieťach. Samozrejme nevynecháme oslovenie našej rozsiahlej databázy a partnerských realitných kancelárií a maklérov.
Tieto všetky kroky štandardne vedú k úspešnému nájdeniu klienta – kupujúceho. Vtedy nastupuje na scénu naša advokátska kancelária – JUDr. Peter Múčka, ktorá pripraví potrebnú zmluvnú dokumentáciu - Zmluvu o budúcej kúpnej zmluve a následne Kúpnu zmluvu a prípadné dodatky.
Našou snahou je vytvoriť každému nášmu klientovi radostný pocit z realitného obchodu, či už sa jedná o predaj alebo kúpu nehnuteľnosti.
Je teda realitný maklér základom úspechu realitnej kancelárie?
Áno, maklér je určite základom, avšak som názoru, že bez ostatných členov nášho tímu by bol „stratený“. Bez tímovej práce, prepracovaného systému a ostatných kolegov by to rozhodne nefungovalo.